Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، مهدی عباسی، مدیر مرکز اپلیکیشن و بازی سازمان فضای مجازی «سراج» با تاکید بر رویکرد این مرکز در حوزه آموزش، توانمندسازی و شبکه سازی نیروهای جوان در زمینه تولید بازی و نرم‌افزار محتوای تلفن همراه، گفت: ما از ابتدای آغاز به کار «سراج» این مهم را پیگیری کرده و هم اکنون در حال انجام آن هستیم و برای مخاطبان ویژه خود که مادران و کودکان هستند در تلاشیم تا محتوایی متنوع و ویژه تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید محتوای فاخر

عباسی در ادامه افزود: این مرکز ده‌ها محصول فاخر را در سال‌های اخیر تولید و ارائه کرده است؛ محصولاتی که تولیدکنندگان آن از بچه‌های جبهه انقلاب بوده و در سراسر کشور در این زمینه ساخت بازی و نرم‌افزار تلفن همراه فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال بازی خاک با موضوع داعش در دوران اوجش ۱ میلیون نصب داشت، بازی موکب داری پیربابا به مجموع ۵۰۰ هزار نصب رسید و همچنین نرم‌افزار قرآن برای کودکان با مجموع ۵۰۰ هزار نصب، دیده شد. نرم‌افزار دختران بهشتی با موضوع حجاب که مجموع نصب آن بیش از ۵۰۰ هزار است. بازی مدافعان آزادی، بازی مهدیار، بازی سرافرازان، بازی جان دانا همه بازی‌هایی هستند که در فضای مجازی و استورهای عرضه اپ و بازی در دسترس هستند که توسط جبهه مردمی انقلاب و با پشتیبانی سازمان سراج تولید شده‌اند.

مدیر مرکز اپلیکیشن و بازی سازمان فضای مجازی «سراج» ادامه داد: یک کارویژه ما در ایام اربعین، تولید و ارائه محصولاتی بود که با تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ساخته شد. نرم‌افزار واقعیت افزوده خیمه گاه بهشت که به معرفی اصحاب امام حسین علیه السلام و یاران یزید می‌پردازد. زائران اربعینی که سال‌های قبل از کرونا در مسیر نجف تا کربلا در موکب امام رضا علیه السلام توقف داشتند، استندهای تصویر یاران امام و اصحاب را که در صحن موکب چیده شده بود را به خاطر دارند. کاربر با نصب نرم‌افزار و گرفتن تلفن همراه روی تصویر، می‌دید که شخصیت خودش را معرفی می‌کند و این معرفی با پویا نمایی جذابی همراه است.

عباسی گفت: یک محصول دیگر اربعینی واقعیت مجازی (VR) بسیار ویژه و فاخر سقا که چند سال منتهی به کرونا در کربلا و در مسیر نجف تا کربلا به صورت میدانی نمایش داده شد، اتفاق شهادت حضرت عباس علیه السلام از لحظه پر کردن مشک آب تا تیرباران و لحظه شهادت را به تصویر کشیده است. صحنه‌های بدیعی از عشق و شور زائران کربلا بعد از دیدن این اتفاق شاهد بودیم. نسخه دو بعدی محصول واقعیت مجازی سقا  با جستجو در اینترنت قابل دستیابی است. یکی دیگر از تولیدات شاخص این مرکز مجموعه انیمیشن وطن پرستو است که مراحل تولید آن به پایان رسیده و در حال برنامه ریزی برای پخش آن هستیم. در انیمیشن ما شهید آوینی را می‌بینیم که در بهشت به سراغ شهدا می‌روند و با ایشان به گفت‌وگو می‌نشینند.

طرح ملی شتاب برای سرعت بخشیدن به تولید محتوای مجازی

وی خاطرنشان کرد: یک نکته مهم و اساسی این است که در برابر سیل محتواهایی که با هدف تغییر سبک زندگی مخاطب ایرانی ساخته می‌شود و آسیب‌های متعددی را به همراه دارد، قطعا باید کار بیشتر و خدمات بهتری ارائه کرد. ما با توانی که در اختیارمان بوده و با همفکری جمعی از خبره‌های این حوزه، طرحی را با عنوان «طرح ملی شتاب» به عنوان شبکه توسعه دهندگان اپ و بازی در سال ۹۷ راه اندازی کردیم که در کمتر از یک سال وارد فاز اجرایی شد.  در این راستا یک دوره یک هفته‌ای تربیت مربی در مرداد ۹۸ برگزار شد و ۱۲۰ نفر از شبکه مردمی که پیش از این در دوره‌های آموزشی ما شرکت داشتند یا شناسایی جدید شبکه استانی ما بودند به منظور آموزش مربی گری به این دوره دعوت شدند.

مدیر مرکز اپلیکیشن و بازی سازمان فضای مجازی «سراج» گفت: این دوستان غالباً توانایی تولید اپ یا بازی را داشتند و جزئیات طرح درس و مدل آموزش به ایشان داده شد. به این وسیله شبکه اولیه مربیان طرح ملی شتاب در اکثر استان‌های کشور شکل گرفت. در همین سال ۹۸ و توسط این شبکه مجموعا ۶۰۰ نفر آموزش دیدند و بیش از ۲۰۰ محصول اولیه تولید شد. این آمار در سال ۹۹ به ۲ هزار نفر آموزش و تولید بیش از ۶۰۰ اپلیکیشن محتوایی و کتاب تعاملی کودکانه افزایش یافت. البته گفتنی‌ست که مجموعه این آموزش‌ها در سطح مبتدی و صورت فردی صورت گرفته‌است. برنامه از این به بعد شتاب که در سال ۱۴۰۰ نیز در حال پیگیری آن هستیم ارتقاء سطح این دوستان و افزایش کیفیت مهارت‌های ایشان هستیم. آموزش‌هایی که به تیم سازی و ورود حرفه‌ای این مجموعه‌ها به بازار بینجامد.

«توپ مارکت» برطرف کننده خلا محتوای جذاب و بومی

عباسی با اشاره به حضور خلأ جدی توزیع محتوای سالم در کشور و همچنین در تشریح ساخت سامانه «توپ مارکت» برای مادران و کودکان گفت:‌ دو سالی این موضوع را برای مخاطبان کودک در مرکز اپلیکیشن و بازی سازمان فضای مجازی سراج پیگیری کردیم و هم اکنون این پلتفرم راه اندازی شده که در آن تلاش کردیم ویژگی‌هایی را برایش ایجاد کنیم که محتوا را جذاب کند و نیازهای مخاطب هدف را برآورده نماید، به همین منظور از ۱۲۰۰ نفر از مادران و فرزندان ایشان یک نظر سنجی انجام دادیم که شناخت لازم را از مجموعه نیازهای مادران در استفاده از نرم‌افزارها و بازی‌ها به طور دقیق کسب کنیم. این اتفاق منجر به تدوین سندی شد که عملا مسیر پیش روی ما را مشخص می‌کند و ما در توپ مارکت هدفمان تامین محتوای سالم از نظر محتوایی با رده بندی سنی برای مخاطب کودک و نوجوان و حوزه مادران است و در این خصوص به تجمیع نرم‌افزارها و بازی‌های سالم، اقداماتی صورت گرفت و سلامت محتوای بیش از 5 هزار اپلیکیشن و بازی در توپ مارکت به تایید رسید و به مرور نیز به تعدادش افزوده می‌شود.

عباسی ادامه داد: در توپ مارکت بخش جداگانه‌ای ویژه مادر داریم که پروفایل خاص مادران است و محتوای مورد نیاز آنها در این بخش قرار می‌گیرد. با همکاری و تعاملی که با دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و چند مجموعه تخصصی حوزه مادران برقرار شد، اقدام به تولید بیش از ۲۰۰ ویدئوی آموزشی و ترویجی بسته به نیاز مخاطب شد. تمام تلاش خویش را به کار بستیم که این سامانه هم از منظر رابط کاربری، هم از لحاظ جذابیت محتوایی برای مخاطب کودک و مادر قابل استفاده باشد. هم اکنون مراحل توسعه توپ مارکت به طور کامل طی شده، محتوای اولیه در آن قرارگرفته و می‌کوشیم در چند مرحله مخاطبان مورد نظر را جذب کنیم و بتوانیم در این حوزه موثر باشیم.

نرم‌افزارساز خوشه برای تسهیل تولیدکنندگان محتوا

مدیر مرکز اپلیکیشن و بازی سازمان فضای مجازی «سراج» تأکید کرد: وجود بستر دیگری با عنوان محتوا ساز «خوشه» با محوریت ساخت محتواهای فرهنگی که از خدمات مرکز نرم‌افزار و بازی‌های تلفن همراه سازمان فضای مجازی «سراج» است.

عباسی در تشریح پلتفرم «خوشه» گفت: به وسیله این پلتفرم بدون نیاز به دانش فنی، فقط با چند ساعت آموزش و بدون یک خط کد نویسی، می‌توان اقدام به تولید نرم‌افزار محتوایی و داستان تعاملی‌های ساده نمود. بیش از ۲ هزار کاربر در یک سال گذشته به آن ورود پیدا کرده‌اند که ساخت بیش از ۶۰۰ اپلیکیشن محتوایی و داستان تعاملی ماحصل آن است. حضور کاربران مختلف به عنوان تولیدکننده از استان‌های مختلف کشور را می‌توان نقطه عطف این اپلیکیشن دانست که برای ارتقای آنها یک برنامه ویژه‌ای داریم.

ایجاد تشکیلات سازمان یافته در حوزه اپ و بازی

مهدی عباسی، مجموعه اقدامات شبکه ساز را یکی از دستاورد‌های مرکز اپ و بازی سراج دانسته و در این باره گفت: مجموع دورهمی تخصصی با حضور نخبگان اکوسیستم اپ و بازی دو تا سه هفته یکبار برگزار می‌شود که در این دو سال با توجه به ظهور کرونا، بیش از ۶۰ برنامه به صورت مجازی برگزار شده است. برگزاری ماراتن‌های رقابتی آموزشی تولید بازی و اپلیکیشن‌های تلفن همراه که در مناسبت‌های مختلف و با همکاری نهادهای خصوصی و حاکمیتی چند نوبت برگزار شده و خروجی خوبی هم داشته است.

وی در تکمیل صحبت‌های خود با بیان اینکه رویدادهای ۳ روزه رقابتی ـ آموزشی نیز در «شتاب» به مرحله اجرا رسیده است گفت: در گام نخست رویدادی در مسجد امام صادق علیه السلام میدان فلسطین تهران برگزار شد که ۱۵۰ نفر از کل کشور در آن حضور داشتند. در ابتدا شرکت کنندگان ایده‌های خود را ارائه دادند و از بین ۸۰ ایده، ۳۰ ایده با رای گیری خود شرکت‌کنندگان رای آوردند. در مرحله بعد با تشکیل تیم‌های ۳ تا ۶ نفره و با راهنمایی و حضور اساتید متخصص از کل کشور، اعضاء در حوزه‌های طراحی بازی، فنی، کسب و کار و مباحث دینی با محوریت امید به آینده در ساخت بازی، مورد حمایت قرار گرفتند و محصولاتشان تولید شد.  

در سال ۹۹ نیز رویداد دیگری به نام «شتاب ویکند آنلاین کودک» به صورت مجازی برگزار شد که در راستای تولید اپلیکیشن و بازی برای رده سنی کودکان با هدف نشر در بازار بین الملل بود. در این رویداد سه روزه نیز حدود ۱۲۰ نفر از کل کشور به صورت آنلاین به آماده سازی طرح اولیه محصولات خود پرداختند و توسط نخبگان این حوزه راهنمایی شدند. مجموعه ای از کارگاه‌های آموزشی حوزه کسب و کار نظیر راه‌های درآمدزایی از بازی‌ها، شیوه‌های بهینه انتشار بازی در استورهای بین‌المللی و ... نیز در حاشیه این رویداد و به صورت مجازی برگزار شد. از دو سرمایه گذار هم دعوت به عمل آمد و پس از بررسی‌ها، برخی از ایده‌ها و پیشنهادهای محصولات، در فرایند سرمایه گذاری قرار گرفتند. 

منبع: الف

کلیدواژه: علیه السلام تلفن همراه برای مخاطب توپ مارکت برگزار شد نرم افزار اپ و بازی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا، با آمدن تکنولوژی و فناوری استفاده از تبلت و گوشی در میان کودکان و نوجوانان رواج پیدا کرده است، اما استفاده از فناوری چه اندازه کنترل شده است تا کودکان محتوا‌های مربوط به سنین خود را مشاهده کنند؟

اینترنت و فضای مجازی به همان میزان که مفید و سودمند است می‌تواند مخرب باشد به خصوص برای کودکان و نوجوان که نمی‌توانند محتوای نامناسب و مناسب از یکدیگر تمیز دهند و نیازمند کنترل مستقیم از سوی والدین هستند اما این کنترل نمی‌تواند به صورت مستمر صورت بگیرد از طرفی رها شدن در این فضا خطراتی به همراه دارد.

حفاظت از کودکان اینترنت در کشور‌ها با وضع قوانین سختگیرانه

با پررنگ شدن استفاده از اینترنت در سراسر جهان کشورها به سمت وضع قوانینی رفتند تا فضای مناسب تری جهت استفاده کودکان و نوجوانان فراهم کنند. مثلا یکی از ایالات امریکا کودکان زیر ۱۸ سال را بین ساعت ۱۰:۳۰ شب و ۶:۳۰ صبح، از استفاده رسانه‌های اجتماعی منع  کرده و استفاده از رسانه‌های اجتماعی در این ایالت برای کودکان نیاز به تأیید سن دارد. برخی قوانین در دیگر ایالت‌های امریکا نشان می‌دهد که والدین می‌توانند به حساب‌های فرزندشان دسترسی داشته باشند و شرکت‌ها از جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کودکان زیر ۱۳ سال بدون رضایت والدین منع شده‌اند.

سنگاپور

در سنگاپور نیز قوانینی برای مقابله آزار آنلاین کودکان در نظر گرفته شد طبق این قوانین پلتفرم‌های آنلاین موظف هستند در صورت گزارش محتوای مخرب اقداماتی انجام دهند و سیستم‌هایی مانند فیلتر‌های مختلف برای محافظت از کودکان به کار گیرند.

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا استراتژی بهتری در این زمینه در نظر گرفته این استراتژی مجموعه‌ای از اقدامات پیشنهاد می‌‌کند که نخستین گام آن تولید محتوای آنلاین خلاقانه و آموزشی برای کودکان است که تنظیمات حریم خصوصی با استفاده از کنترل والدین انجام می‌شود. همچنین لایحه‌ای را برای جلوگیری و مبارزه با سواستفاده جنسی از کودکان در فضای آنلاین ارائه شده است.

فرانسه

فرانسه تولید کنندگان موبایل و رایانه مانند اپل و ... را وادار می‌کند گزینه‌ای برای محدود کردن دسترسی کودکان به اینترنت را برای والدین فراهم کنند. این قانون به طور کاملاً واضح استفاده و جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران زیر سن قانونی را برای مقاصد تجاری مانند بازاریابی مستقیم ممنوع کرده است.

هند

کشور هند دستورالعملی را برای معلمان و والدین در خصوص ایمنی بازی‌های آنلاین صادر کرده است. طبق این دستورالعمل خرید دراپ‌های بازی بدون تاییدیه والدین مجاز نیست و باید از روش‌های پرداخت با رمز یکبار مصرف استفاده شود.والدین و معلمان باید به کودک آموزش دهند تا حریم خصوصی خود را در فضای آنلاین محافظت کنند.

استرالیا

استرالیا پیش نویس قانونی را ارائه کرده تا شبکه‌های اجتماعی را وادار کند برای کاربران کمتر از ۱۶ سال رضایت والدین را دریافت کنند. به این ترتیب استرالیا نیز به جمع کشور‌هایی می‌پیوندد که مشغول کنترل سنی شبکه‌های اجتماعی هستند و تلاش دارند قدرت شرکت‌های فناوری بزرگ را کنترل کنند.

انگلیس و امریکا

درسال گذشته میلادی انگلیس قانونی شامل ۱۵ استاندارد را اجرا کرد که هدف آن حفظ حریم خصوصی برای کودکان در فضای آنلاین است.در این میان آمریکا نیز در کنار اروپا و آسیا سعی دارد از کودکان محافظت کند. طی این لایحه پلتفرم‌های آنلاین موظف می‌شوند به والدین برای کنترل بهتر فعالیت‌های آنلاین فرزندانشان کمک کنند.همچنین ابزار‌هایی در اختیار والدین کودکان زیر ۱۶ سال قرار می‌گیرد تا از آنها محافظت شود.

چین
چین اقداماتی سختگیرانه علیه شرکت‌های فناوری بزرگ را آغاز کرد که پلتفرم‌های بزرگ باید به طور مرتب میزان حفاظت سایبری از افراد زیر سن قانونی را ارزیابی کنند تا محیطی سالم برای آنها فراهم شود.همچنین چین قوانینی برای محدود کردن وقت گذرانی افراد زیر ۱۸ سال در بازی‌های ویدئویی وضع کرد و مدت زمان مجاز برای این گروه سنی را به ۳ ساعت در هفته کاهش داد.

ایران و اینترنت کودکان

سال گذشته در کشور ما با راه‌اندازی سرویس اینترنت کودک و نوجوان (سرویس ۴۵۶) برای خانواده‌ها سه روش به‌منظور حفاظت از کودکان در فضای مجازی فراهم کرد که نخست با شماره‌گیری #۴۵۶*، دوم از طریق سایت و سوم از طریق اپلیکیشن ۴۵۶ این امکان برای خانواده‌ها فراهم‌شده تا دسترسی کودکان و نوجوانان خود به اینترنت را متناسب با سن و شرایط هر کدام تعریف و مدیریت کنند. زیرا حفاظت از کودکان در محیط اینترنت نیازمند تلاش هماهنگ والدین، تولیدکنندگان، ارائه‌کنندگان خدمات و قانونگذاران است. 

             

فراهم سازی فضای مجازی ویژه کودکان و نوجوانان در چارچوب فرهنگ 

در دولت سیزدهم صیانت به منظور ایجاد شرایط مناسب برای استفاده مفید، سالم کودکان و نوجوانان از فضای مجازی و مراقبت از آنان در برابر آسیب‌های ناشی از آن انجام می‌شود. از جمله اهداف اجرای طرح صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی می‌توان به فراهم سازی فضای مجازی ویژه خردسالان، کودکان و نوجوانان در چارچوب فرهنگ اسلامی-ایرانی برای استفاده مناسب از فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی آن اشاره کرد.

عیسی زارع پور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به اینکه حوزه کودک و نوجوان در فضای مجازی حوزه بسیار مهمی است اما آن‌چنان‌که باید و شاید به آن پرداخته نشده است گفته بود که سابقه بحث حفاظت از کودکان در فضای مجازی قریب به دو دهه است که در دنیا دنبال می‌شود و در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود هم فعالیتهای خوبی در کشور انجام شد البته در ادامه کمتر به این حوزه توجه شده است و اقدامات انجام‌ شده یا کافی نبوده یا متناسب با چارچوب‌های فرهنگی کشورمان نبوده است.

تکالیف در نظر گرفته‌شده در سند صیانت از کودکان در فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده تا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی یک محیط امن در فضای مجازی برای کودکان فراهم کند تا آن‌ها کمتر در معرض محتواهای نامناسب قرار گیرند. همچنین فراهم سازی محیط امن متناسب با سن و محتوایی که در اختیار کاربر قرار می گیرد، از دیگر تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با همکاری خیلی خوب خانواده ارتباطات کشور و در رأس آن اپراتورهای تلفن همراه این امکان فراهم شده است.

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی یکی از مهمترین سند‌هایی است که در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد رها بودن فضای مجازی تدوین شده

سند صیانت از کودکان در فضای مجازی
سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی یکی از مهمترین سند‌هایی است که در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد رها بودن فضای مجازی تدوین شده چرا که بر آسیب پذیرترین بخش جامعه که کودکان هستند تاکید داشته و برای کاهش آسیب پذیری در این حوزه موثر است. 

سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، از سال ۱۳۹۸ در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته بود تا به واسطه آن اینترنت کودکان از اینترنت عمومی جامعه مستقل شود و هم تولید محتوای گسترده‌ای مخصوص کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت انجام شود سند صیانت از کودکان در فضای مجازی خردادماه سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید. 

این سند مصوب شورای عالی فضای مجازی خالق الگوی ملی برای نظم بخشی حقوقی و مدیریت فضای مجازی در ارتباط با کودکان و نوجوانان ایرانی است؛ و اصل این سند، ایجاد محیط مجازی صیانت شده برای کودکان و نوجوانان است.

کلام آخر 

محافظت از کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت لازم و ضروری است و باید همه نهادهای مربوطه از جمله وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی و وزارت فرهنگ پای کار باشند اما این نقش پررنگ والدین است که می تواند نتیجه مطلبوب را ارائه دهد و از آن مهم‌تر آموزش به کودکان و نوجوان از سوی خانواده و معلمان نکته پررنگی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخت.

انتهای پیام/

مهدیه چوپانی

دیگر خبرها

  • دو روی سکه معلم بلاگری/کاهش هوش هیجانی دانش آموزان با تولید محتوا از آن‌ها
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • هوش مصنوعی اخبار ایکس را خلاصه می‌کند
  • چت‌بات Grok اخبار ایکس را خلاصه می‌کند
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • تولید محتوا با هوش مصنوعی جایگزین تولید محتوای انسانی شده است؟
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم